mandag 15. juni 2009

Fri weekend!!











Denne helgen har vi hatt fri fra kl. 18.00 fredag kveld til søndag kveld.
Det har vært nydelig med noen rolige dager. Fredag kveld tok de fleste av oss med picknic mat og gikk ut i en park og koste oss. Der var det noen musikanter som også hadde slått seg ned og spilte fin dansemusikk. Det var gøy!!
Lørdag var det mange som reiste på tur, men jeg hadde en deilig, langsom dag i Genève. Jeg ruslet meg en tur til en park, med nydelig musikk på ørene, en god bok og en flaske vann! Der lå jeg i solen - midt i Europa - og storkoste meg!! Det kan synes som en nydelig tilværelse å være kunstner og bare ta sine dager etter innfallsmetoden! Tenk å være bohem?!?! Det høres litt deilig ut.
Søndag tok noen av oss en tur med Damphjul båt på Genevesjøen til en bitteliten fransk by som heter Yvoir. ÅÅÅ så nydelig! Det var en veldig romantisk by. Gamle hus, litt tyrolerstil med steinbelagte vegger, balkonger med smijernsrekkverk hvor enorme mengder blomster snodde seg rundt. Gatene var smale og gikk gjennom gamle byporter og de fleste hus hadde høye tårn, som lignet på "Tobias i Tårnet" sitt hus. Jeg tror jammen Thorbjørn Egner må ha vært her før han laget sine flotte tegninger av husene i Kardemomme by!
Da vi hadde kost oss med rosèvin, god middag og en lat dag i solen i denne flotte byen, tok vi båt over til den lille byen Rolle, i Sveits. Her skal vi bo på et nydelig lite hotell de siste dagene av denne flotte opplevelsen. Her blomstrer det også av potetblomster, bougonvilla og roser overalt! Så nå skal vi bruke disse dagene til å skrive ferdig oppgaven vår.




1 kommentar:

  1. Ska sei... Ja det ser ut te at du får med deg litt av kvert i det store utland. Håbe du kose deg liga møye som det komme frem her. Nå e det nedtelling her mot ferie...Reise te Barcelona med korpset og ska nyta det. Glede meg te fri. I kveld e det avslutning for foreningen med ut på byen og det blir kjekt. Ska senda deg varme tanker då. Kos deg vidare. Glede meg te å se deg igjen. Stor klem

    SvarSlett